Ford Otosan'ın ilk çeyrek karı 59 milyon liraya geriledi
İSTANBUL, 2 Mayıs (Reuters) - Önde gelen ticari araç üreticisi Ford Otosan Pazartesi günü yaptığı açıklamada, net karının 2005 yılının ilk çeyreğinde yıllık yüzde 69 azalarak 59 milyon liraya gerilediğini söyledi.

Müşteriler, bayileri destekleyen parçalar, servis işi arasında çevrimiçi iletişim.
BAYİLER
Parçalar, Büyük Bayi Grupları için 3. Çeyrekte Servis Geliri Arttı
Halka açık büyük franchise bayi grupları, müşterilerin koronavirüs pandemisi nedeniyle ertelenen servis işlerini yaptırdığını söylüyor.
Ülkenin en büyük altı halka açık, franchise bayi grubu, bir önceki yılın aynı çeyreğine kıyasla üçüncü çeyrek için daha yüksek parça ve hizmet geliri bildirdi. Şirketler, müşterilerin koronavirüs pandemisi nedeniyle ertelenen servis işlerini yaptırdığını söylüyor.
Bir grup olarak (aşağıdaki bilgi grafiğine bakın), altı bayi grubunun birleşik rapor parçaları ve servis geliri, bir yıl öncesine göre üçüncü çeyrekte %10,5 artışla yaklaşık 2,8 milyar dolar oldu. Bu aynı mağaza bazında.
Örneğin Sonic Automotive için, franchise bayilik segmenti Parçalar, Servis ve Çarpışma Onarım kategorisi için aynı mağaza geliri, bir önceki çeyreğe göre %9.9 artışla 338.1 milyon $'a yükseldi.
Charlotte, NC, Sonic Automotive CEO'su David Smith, 28 Ekim'de yaptığı bir telefon görüşmesinde, “Her şeyden çok, müşteri ödemesinde bir miktar toparlanma oldu, çünkü insanlar daha fazla para kazanıyor” diyor. "COVID nedeniyle, belki de bazı insanlar sahip olmaları gereken hizmeti ertelediler."
Ayrıca, Penske Otomotiv Grubu, Bloomfield Hills, MI, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na sunduğu üç aylık raporda aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor.
Şirket, "Hizmet ve parça gelirlerindeki aynı mağazadaki artışın, birçok COVID-19 kısıtlamasının kaldırılmasıyla ilgili olduğuna ve 2020'nin üçüncü çeyreğine kıyasla kat edilen araç kilometrelerinde artışlara yol açtığına inanıyoruz" diyor.
Federal Otoyol İdaresi'nin en son Aylık Seyahat Edilen Araç Milleri raporuna göre, Ağustos 2021'de tüm ABD yollarında seyahat tahmini 273,8 milyar mil olarak gerçekleşti ve bu, bir önceki aya göre %8,3'lük bir artış oldu.
Bayi grupları, üçüncü çeyrek raporlarında, müşteri tarafından ödenen işin toparlandığını, ancak garanti ve çarpışma onarımı gibi diğer servis işleri kategorilerine olan talebin toparlanmasının daha yavaş olduğunu söylüyor.
Sonic Automotive'in başkanı Jeff Dyke, 28 Ekim'de yaptığı bir kazanç konferansı görüşmesinde, Sonic'in toplam hizmet işinde, müşteri-ödeme işinin çeyrek dönem için %21 arttığını, ancak garanti çalışmalarının yıldan yıla yaklaşık %9 düştüğünü söyledi. Bu, Sonic'in birçok rakibindeki bir eğilimi yansıtıyor.
Bu arada, bayi grupları, iletişim ve bayilik iş akışını organize etmek için dijital araçlara devam eden bir geçişin de servis ve parça işlerinin artmasına yardımcı olduğunu söylüyor.
Dijital başarı öyküleri arasında, kendi servis randevularını çevrimiçi olarak planlayan müşterilerin sayısında büyük bir artış; tercih ettikleri buysa, müşterilerle iki yönlü iletişim için metin mesajlarının kullanılması; ve çok noktalı bir incelemeye dayalı olarak, yapılması gereken işin kanıtlarını müşterilere kısa mesajla gönderme yeteneği.
Duluth, GA, Asbury Automotive Group operasyonlarından sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Dan Clara, bir konferans görüşmesinde Asbury'nin üçüncü çeyrekte rekor sayıda 143.000'den fazla çevrimiçi servis randevusu aldığını ve üçüncü çeyreğe göre %12'lik bir artış kaydettiğini söyledi. 2020.


إرسال تعليق